Úvod
Ako SZČO v roku 2021 a neskôr na vlastnú s.r.o. od roku 2022 som uskutočnil nasledujúce vybrané verejné obstarávania:
Ako manažér verejného obstarávania, Vám viem zabezpečiť všetky nasledujúce typy/postupy verejných obstarávaní a k nim prislúchajúce úkony:
1) Prípravné trhové konzultácie
2) Prieskum trhu na určenie predpokladanej hodnoty zákazky
3) Zákazku s nízkou hodnotou s alebo bez použitia EKS
a) podľa § 117 ods. 1 ZVO, t.j. oslovením min. 3 potencionálnych dodávateľov
b) podľa § 117 ods. 6 ZVO, t.j. so zverejnením Výzvy vo Vestníku
4) Podlimitnú zákazku s alebo bez použitia EKS
5) Nadlimitnú zákazku
6) Špeciálne postupy a výnimky zo zákona ako napríklad
a) In-House zákazku
b) Priame rokovacie konanie
c) Postupy podľa Jednotnej príručky pre žiadateľov/prijímateľov k procesu a kontrole verejného obstarávania/obstarávania
Podrobný rozpis jednotlivých úkonov všeobecne aplikovateľné na všetky vyššie uvedené postupy:
Fázy verejného obstarávania |
Jednotlivé úkony počas výkonu
komplexnej poradenskej činnosti vo verejnom obstarávaní |
Prípravná
fáza |
·
konzultácia o predmete zákazky a
spôsobe jeho zabezpečenia podľa požiadaviek klienta ·
predbežné stanovenie typu zákazky
apostupu obstarávania podľa predpokladanej výšky investície (napr.
podľa projektu), podielu NFP apod. ·
stanovenie predbežného harmonogramu
verejného obstarávania aoboznámenie klienta sjednotlivými fázami
akrokmi |
Opis
predmetu zákazky |
·
Kontrola aschvaľovanie podkladov
poskytnutých klientom (projektová dokumentácia, rozpočet, technická
špecifikácia apod.) vsúlade so ZVO a Jednotnou príručkou pre
Žiadateľov/Prijímateľov k procesu a kontrole verejného
obstarávania/obstarávania ·
Poskytnutie súčinnosti klientovi,
navrhovanie potrebných zmien, zdrojov aodborníkov na získanie
kvalitného opisu predmetu zákazky ·
Vyhotovenie konečnej verzie Opisu
predmetu zákazky – technickej špecifikácie vtabuľkovej podobe (s min.
náležitosťami ako požadované parametre, ponúknuté parametre, jednotkové ceny,
ceny spolu apod.) pre potreby vyhotovenia cenových ponúk
potencionálnymi dodávateľmi vrámci prieskumu trhu ako aj uchádzačmi
vsamotnom procese verejného obstarávania |
Určenie
predpokladanej hodnoty zákazky (PHZ) |
·
na základe podkladov poskytnutých klientom o
Pri stavebných
prácach
– na základe nezávislého rozpočtu potvrdeného projektantom/rozpočtárom
vypracujem dokument Určenie predpokladanej hodnoty zákazky o
Pri tovaroch a
službách
– na základe technickej špecifikácie poskytnutej klientom vykonám prieskum
trhu na určenie PHZ vsúlade so ZVO a Jednotnou príručkou pre Žiadateľov
/ Prijímateľov k procesu a kontrole verejného obstarávania / obstarávania ·
na základe vzájomnej dohody môžem
určiť PHZ zákazky aj iným vhodným spôsobom uvedeným v § 6 ZVO, napr.
identifikáciou cenových ponúk na internete. V takomto prípade však tiež
zdokumentujem celý proces určenia PHZ avyhotovím všetky potrebné
dokumenty azápisnice. ·
Na základe určenej PHZ zákazky
aTestu bežnej dostupnosti ainých známych okolností
askutočností (napr. podiel NFP apod.) navrhnem klientovi postup
verejného obstarávania. Po jeho odsúhlasení pristúpim kpríprave
podkladov kVO. |
Súťažné
podklady a Výzva / Oznámenie |
·
na základe podkladov poskytnutých klientom
vypracujem súťažné podklady avšetky potrebné prílohy (vzorové čestné
vyhlásenia apod.) vsúlade so ZVO a Jednotnou príručkou pre
Žiadateľov / Prijímateľov k procesu a kontrole verejného obstarávania /
obstarávania, okrem návrhu zmluvy, ktorú má povinnosť zabezpečiť klient.
Vprípade potreby však viem zabezpečiť návcrh zmluvy aj osobne,
vkaždom prípade je však potrebné jej odsúhlasenie klientom. ·
vypracovanie návrhu Výzvy na
predkladanie ponúk / Oznámenia ovyhlásení verejného obstarávania ·
Poskytnutie súčinnosti klientovi,
navrhovanie potrebných zmien ·
Zabezpečiť vzájomný súlad všetkých
podkladov verejného obstarávania bez administratívnych chýb, chýb vpísaní
či počítaní apod. |
Proces
verejného obstarávania |
·
po odsúhlasení všetkých pokladov klientomelektronické
zaslanie Výzvy na predkladanie ponúk / Oznámenia ovyhlásení verejného
obstarávaniado Vestníka verejného obstarávania Slovenskej republiky, ·
zverejnenie súťažných podkladov
vprofile klienta na stránkach www.uvo.gov.sk ·
vypracovanie stanoviska
aodpovedí klienta vprípade, že záujemca, resp. uchádzač podá
Žiadosť ovysvetlenie podľa § 48 ZVO alebo Žiadosť onápravu podľa
§ 164 ZVO, ·
vprípade ak je potrebné,
zabezpečím opravu Súťažných podkladov alebo Výzvy / Oznámenia
vsúčinnosti sklientom, projektantom, rozpočtárom alebo inou
zodpovednou osobou ·
vypracovanie stanoviska pre Úrad pre
verejné obstarávanie vsúčinnosti sklientom, vprípade že
uchádzač podá námietku podľa § 170 ZVO, ·
vypracovanie evidencie záujemcov,
ktorí si prevzali súťažné podklady, ·
vypracovanie evidencie uchádzačov,
ktorí predložili ponuky, ·
vypracovanie Čestných vyhlásení pre
členov komisie na otváranie avyhodnocovanie ponúk azabezpečenie
splnenia povinností podľa § 23 zákona overejnom obstarávaní, ·
ako člen komisie bez práva
vyhodnocovať ponuky (pozorovateľ) účasť na otváraní ponúk, organizovanie
celého procesu azabezpečenie jeho súladu so ZVO ·
vypracovanie „Prezenčnej listiny“ zo
zasadnutia komisie na otváranie ponúk, ·
vypracovanie Zápisnice
zotvárania ponúk, ·
poskytnutie súčinnosti a účasť na
zasadnutiach odbornej komisie ako člena bez práva vyhodnocovať pri
vyhodnocovaní podmienok účasti, posúdení splnenia požiadaviek na predmet
zákazky avyhodnotení ponúk odbornou komisiou ·
na základe výsledkov vyhodnocovania
ponúk odbornou komisiou vypracovanie žiadostí ovysvetlenie ponúk
prípadne oznámení ovylúčení uchádzačov/ponúk ·
vypracovanie Zápisníc zcelého
procesu vyhodnocovania ponúk podľa podkladov od odbornej komisie ·
zabezpečenie elektronickej aukcie (ak
je to relevantné), ·
vypracovanie aodoslanie
Oznámenia ovýsledku vyhodnotenia ponúk, prijatia resp. neprijatia ponúk
každému uchádzačovi |
Vytvorenie
ačinnosť odbornej komisie |
·
Mám právo neprijať návrh klienta na
členov odbornej komisie, ak niektorý navrhovaný člen komisie nespĺňa povinné
náležitosti podľa § 51 ZVO ·
Vyhotovenie menovacieho dekrétu členov
komisie na otváranie avyhodnocovanie ponúk po ich konečnom určení klientom
aodsúhlasení mnou, ·
Na otváraní oboznámim odbornú komisiu
sprijatými ponukami, preskúmam možný konflikt záujmov podľa § 23 ZVO
avprípade zistenia konfliktu záujmu prijmem potrebné opatrenia ·
Poskytujem svoju súčinnosť na každom
zasadnutí odbornej komisie, nesmiem však zasiahnuť do vyhodnocovacieho
procesu, môžem však upriamiť pozornosť odbornej komisie na náležitosti, ktoré
komisia prehliadla, alebo ktoré môžu byť vrozpore so ZVO ·
Vprípade zmeny člena odbornej
komisie zabezpečím všetku potrebnú dokumentáciu pre nového člena ako aj do
spisu zverejného obstarávania |
Podpis
zmluvy alebo zrušenie VO |
·
Zabezpečenie všetkých podkladov
aposkytnutie súčinnosti klientovi pri podpisovaní zmluvy
súspešným uchádzačom ·
Vypracovanie aelektronické
zaslanie Informácie ovýsledku verejného obstarávania / Oznámenia
ovýsledku verejného obstarávania do Vestníka verejného obstarávania
Slovenskej republiky, ·
Spracovanie podkladov pre zrušenie
postupu verejného obstarávania, ak k nemu dôjde v súlade so ZVO, ·
Vypracovanie azverejnenie Správy
ozákazke azverejnenie ďalších informácií adokumentov požadovaných
ZVO na profile Objednávateľa (zápisnice, ponuky apod.) ·
ak sa počas prebiehajúceho procesu
verejného obstarávania vyskytnú také okolnosti, kvôli ktorým je potrebné
zrušiť použitý postup zadávania zákazky, bezodkladne to oznámim klientovi
(alebo naopak) adohodneme sa na ďalšom postupe |
Ďalšie
povinnosti |
·
odovzdanie kompletnej dokumentácie za
každú zrealizovanú zákazku klientovi. ·
administrácia a poskytnutie súčinnosti
pri kontrolách verejného obstarávania Riadiacim orgánom, Sprostredkovateľským
orgánom, Úradom pre verejné obstarávanie, alebo iným kontrolným orgánom ·
Vprípade tzv. eurofondových
zákaziek poskytujem súčinnosť ohľadne vykonaného verejného obstarávania klientovi
počas celej doby trvania udržateľnosti projektu ato predovšetkým pri
následných kontrolách, auditoch apod. zo strany kontrolných orgánov
uvedených vZmluve oposkytnutí NFP |